Автомобільні дороги на дахах

Автомобільні дороги на дахах
Автомобільні дороги на дахах

Автомобільні дороги на дахах

Будівництво автомобільних доріг на дахах вимагає стабільного конструкції. Необхідно також враховувати такі критерії, як несуча здатність даху і горизонтальні навантаження, викликані гальмуванням, рульовим управлінням і прискоренням. Правильний вибір товщини каменю і методу укладання гарантує, що покриття залишиться неушкодженим.

Важливі особливості проектування та експлуатації

Навантаження

Навантаження

Оскільки колеса призводять до високих точкових навантажень через їх відносно невеликій площі поверхні, важливо забезпечити правильний розподіл тиску. Це досягається за рахунок розподіляючих навантаження пластин або досить товстих підкладок.

Крайові зони

Крайові зони

Гальмування, прискорення і маневри на під'їзних дорогах можуть призводити до виникнення значних горизонтальних навантажень. Щоб знизити подібний вплив на гідроізоляційний шар даху, може знадобитися укладання захисного ковзаючого шару, який відводить навантаження на стабільне оточення.

Товщина бруківки

Товщина бруківки

Виходячи з можливих навантажень на дах, повинна бути обрана відповідна товщина кам'яного покриття. Вимоги до щільності і товщині бруківки при низьких навантаженнях, як, скажімо, при проїзді легкових автомобілів, відрізняються від необхідних властивостей поверхневого шару при високих навантаженнях. Щоб уникнути деформації при проїзді вантажного транспорту використовують бруківку більшої товщини, розподіляючи навантаження по поверхневому шару і зберігаючи цілісність покриття.

Встановлення

Встановлення

Спосіб встановлення в першу чергу вибирається відповідно до вимог дизайнера і забудовника, тим не менш, може бути встановлено обмеження за типом укладання в залежності від можливих навантажень і використовуємого поверхневого шару. Укладання кам'яних фрагментів на композитну основу зменшує деформацію покриття і, таким чином, покращує його довговічність. Хорошою альтернативою є діагональне укладання бруківки, що дозволяє збільшити площу впливу навантаження і розподілити її.