Planar House. Brasil.

Planar House. Brasil.

111

Дизайн даху будинку - останній штрих, який збирає воєдино вигляд споруди, надаючи йому завершений вигляд. Така собі фінальна крапка в образі будинку. Власне кажучи, колись перші будівлі були не чим іншим, як лише дахом, без вертикальних стін, вікон та перегородок. З того часу у дахів з’явилося чимало додаткових функцій, а мода на їхні форми багато разів змінювалась: середньовічні чотирьохскатні дахи та шоломовидні дахи готичних веж, казкові конічні та найпоширеніші й досі конькові дахи.

 

Такий звичний для міста плоский дах, насправді, став поширеним ще за доби Ренесансу. І у багатьох італійських будівлях того часу його взагалі не було видно за балюстрадою, великим карнизом або прикрашеним парапетом. Плоскі або односхилі дахи дуже популярні в сучасній архітектурі. Раніше подібні форми використовувалися виключно при будівництві багатоповерхових будівель, торгових і розважальних комплексів. Та зараз вони активно використовуються архітекторами в багатьох проектах приватних будинків.

 111

Адже горизонтальна покрівля має ряд переваг, особливо економічних. Площа похилого даху більша, ніж площа плоскої покрівлі для одного і того ж приватного будинку. Тим самим, можна зменшити витрати на будівельні матеріали. Крім того, монтажних робіт менше, проект даху простіше, що, звісно, прискорює процес зведення покрівлі. Вигідно і просто. Але якщо плоским дахом нікого не здивуєш, через таку розповсюдженість саме цієї форми, то цілий плоский будинок це зовсім інша справа.

 

Плоский будинок - це вправа в радикалізації горизонтальності, яка зазвичай досліджується в студійних проектах. Будівля просто вставлена в контурні лінії ландшафту, вона фактично сама стає ще однією лінією. Її величезний плоский дах перетворюється на «п'ятий фасад». А в архітектора з’являється ще одна задача - опрацювати та наповнити цей фасад, обрати та спроектувати склад обладнання та елементів, які будуть там розміщені. Сонячні панелі, зенітні вікна, басейн, сад, або ж все разом.

 
111

Останнім часом такі “плоскі”, ретельно вписані в навколишнє оточення, будинки стають дедалі популярнішими. Наприклад, розкішний будинок в Порто Фелиз (Сан-Паулу, Бразилія) був розроблений архітектором Марсіо Коганом з архітекторського бюро MK27. Цей новий проект навіть отримав назву Planar House, що можна перекласти, як «плоский будинок».

 

"Ми шукаємо архітектуру, яка має найменший вплив на навколишнє середовище. Будинок стає продовженням навколишнього рельєфу",

- зазначає Марсіо Коган, засновник архітектурної студії MK27.

 

Горизонтальні дахи стали особливістю дизайну Когана. Його кінематографічний досвід глибоко відбився на його проектах та змінив спосіб перегляду конструкцій. Адже “око режисера” завжди дивиться на світ трохи інакше, одразу розуміючи, як можна доповнити, домалювати реальність, щоб отримати ідеальний кадр.

 111

Архітектори часто проектують будинки з урахуванням місцевості, намагаючись створити гармонію між будівлею і природою. Але бюро, на чолі з Марсіо Коганом, вирішило піти далі і вміло інтегрувало будинок в ландшафт, а ландшафт в сам будинок, обладнавши його величезним зеленим дахом, що віддзеркалює навколишні газони й поля. Що робить саме дах будівлі найбільш примітним елементом цього проекту. Таке рішення було реалізовано з метою гармонізації споруди з навколишнім ландшафтом, та додаткової приватності споруди. І звісно, немає ніяких сумнівів, що проект “Плоский дім” став справжньою пам’яткою оточення будинку. Остання крапка в проекті була поставлена ​​в лютому 2018 року, проте вже зараз він претендує на отримання кількох архітектурних премій.

 

Загальна площа вілли становить 1000 м2. Сама будівля являє собою дві довгі, паралельно розташовані бетонні плити, які підтримуються хрестоподібними металевими колонами. В покрівлю інтегрували сонячні установки, що дозволило звести до мінімуму залежність будинку від сторонніх енергетичних джерел. Також у даху зроблені вікна з міцного скла для того, щоб пропускати денне світло у приміщення.

 111

Внутрішнє планування будинку виявилося досить простим. У ньому мало стін, оскільки архітектори хотіли створити максимально світлий і відкритий простір. Тож вілла складається з двох великих зон: одна з них включає спальні, з окремими ванними кімнатами, та призначена для спокійного відпочинку, друга зона - розважальна, куди увійшли вітальня, кухня, тренажерний зал і ігрова кімната. У різних кінцях будинку є дві вітальні, захищені від вітру панорамним склінням. А розсувні скляні секції по всьому будинку грають ще одну роль, окрім того, що роблять інтер’єр легким, прозорим та повітряним. Якщо розсунути всі двері будинку, то будівля стає однією суцільною гігантською терасою, що розкинулася серед зелених просторів.

 

Ще одним важливим елементом став пейзажний басейн, до якого можна вийти з вітальні, і тераса. Вигнута цегляна стіна захищає частину будинку і саду. Завдяки своїй ажурній структурі, вона не лише додає затишку атмосфері, але й вимальовує цікаві світові малюнки, пропускаючи сонце крізь свої отвори, і створюючи особливо казкові візерунки ввечері.

 111

Автори визначають проект, як «радикальну вправу в горизонтальності». І цю задачу легко простежити не тільки зовні, а й в інтер’єрі.

 

Його ключовими елементами стали необроблений бетон, природна текстура деревини твердих порід та цегла. Пастельні кольори всіх меблів і велика кількість вільного простору гармонійно поєднуються з пейзажем за вікнами, не відволікаючи від його приголомшливого виду. Тон інтер'єру задають низькі меблі з масиву дерева, які ще раз підкреслюють тему горизонтальних ліній, що помітна навіть у дрібницях. Візерунок текстилю, текстура дерева на стінах, навіть тіні, що падають крізь рівнесенькі складки штор, усе підпорядковано головній ідеї будинку - прямим лініям.

111

111